Ośrodek KARTA uruchomi 5 stycznia 2018 program „Nieskończenie Niepodległa”, przyjmując za pomysłodawcą – jednym z najwybitniejszych polskich grafików Andrzejem Pągowskim – znak nieskończoności jako symbol trwałości Rzeczpospolitej. Celem programu jest ogólnopolska debata nad kondycją polskiej niepodległości, społeczeństwa i demokracji na przestrzeni ostatnich dziesięciu dekad. !cut!Historia okresu 1918 – 2018 opowiedziana zostanie w ścisłym kontekście niepodległości, z wyakcentowaniem momentów zasadniczych dla bytu niepodległego Rzeczpospolitej.
Program „Nieskończenie Niepodległa” zawiera trzy zasadnicze części ogólnopolskiej akcji opiniotwórczej:
1) styczeń – grudzień 2018: 52-odcinkowy cykl w „Rzeczpospolitej”, inicjujący i ściśle powiązany z kampanią medialną w Telewizji Polsat News, Radiu ZET oraz na portalu Histmag.org, interpretującą przez cały 2018 rok w kontekście niepodległości stulecie 1918–2018 (osobny temat, ustawiony chronologicznie, na każdy tydzień roku); dodatek będzie ukazywał się w każdym piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
2) styczeń – grudzień 2018: działania lokalne (samorządu terytorialnego, bibliotek, organizacji pozarządowych, archiwów społecznych, inicjatyw nieformalnych), odnoszące się do wybranych tematów;
3) wrzesień 2018: wydanie Księgi Stulecia Niepodległości, albumowej, dwuwoluminowej publikacji (w projekcie Andrzeja Pągowskiego i Magdaleny Błażków), przedstawiającej montażem świadectw 60 wydarzeń-etapów związanych z niepodległością.
Media, przystępujące do współpracy z Ośrodkiem – redakcje tytułów prasowych, stacji telewizyjnych, radiowych czy portali internetowych – deklarują albo zgodne z rytmem nadanym przez „Rzeczpospolitą” 52-odcinkowe cykle własnego formatu, albo rzadsze, choć regularne, realizacje uwzględniające nadany tam układ tematyczny.
Głównymi partnerami medialnymi programu, deklarującymi cotygodniowe programy, zostały Telewizja Polsat News, Radio ZET i Histmag.org.
Partnerami programu są: firma Kreacja PRO ANDRZEJ PĄGOWSKI odpowiedzialna za linię kreatywną Programu z wykorzystaniem znaku, firma EDC Expert Direct Communication z Piotrkowa Trybunalskiego, odpowiedzialna za produkcję, dystrybucję i sprzedaż gadżetów promocyjnych z wykorzystaniem znaku, a także stworzenie strony internetowej programu www.nieskonczenieniepodlegla.pl. Za kampanię outdoorową akcji odpowiada firma Clear Channel Poland.
Akcję wspierają także: Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Dom Spotkań z Historią, Fundacja Lanckorońskich, Fundacja Teresy Sahakian, Polsko - Amerykańska Fundacja Wolności/Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Kancelaria Prawna Gessel.
Fundacja Ośrodka KARTA – organizacja pożytku publicznego – jest w stanie kierować realizacją szerokiego programu, dzięki doświadczeniu w dokumentowaniu i upowszechnianiu wiedzy o XX wieku. Podczas 35 lat swej działalności KARTA wypracowała unikatową metodę prezentacji historii: poprzez montaż fragmentów świadectw źródłowych – tak realizowany będzie cykl w „Rzeczpospolitej” oraz Księga.
Kontakt z mediami:
Agata Szymczak 602 311 955; a.szymczak@karta.org.pl
Ewa Pietraszek 606 955 011; e.pietraszek@karta.org.pl